سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: آدوبی اعلام کرد چنانچه اتحادیه اروپا مایکروسافت را به توقف اقدامات انحصارطلبانه‌اش وادار نکند، این شرکت از مایکروسافت شکایت خواهد کرد.

به گزارش رویترز، بروس چیزن مدیر اجرایی آدوبی اعلام کرد هم‌اکنون تنها دو گزینه برای این شرکت باقی مانده که عبارتند از شکایت از مایکروسافت در دادگاه و یا ترغیب اتحادیه اروپا به برخورد با این شرکت و اجبار آن به ایجاد تغییرات مناسب در سیستم‌عامل جدید ویندوز ویستا که مسئولان آدوبی در حال حاضر گزینه دوم را ترجیح می‌دهند.

آدوبی سازنده نرم‌افزارهای گرافیکی مشهور و پرکاربری نظیر فتوشاپ، سال‌ها قبل برای نخستین بار فایل‌های اسناد رایانه‌ای با فرمت پی‌دی‌اف (pdf) را ابداع کرده و مجموعه نرم‌افزارهای آکروبات را برای ایجاد، ویرایش و مشاهده این قبیل فایلهای رایانه‌ای به بازار داد که هم‌اکنون فایلهای رایانه‌ای با فرمت پی‌دی‌اف یکی از پرکاربردترین انواع فایل‌ها محسوب می‌شوند.

هم‌اکنون مایکروسافت در نگارش جدید ویندوز ویستا اقدام به معرفی یک فرمت جدید فایل‌های رایانه‌ای مشابه فایل‌های پی‌دی‌اف کرده و قابلیتهای ایجاد و مشاهده این قبیل فایل‌ها را به ویندوز ویستا افزوده است.

مسئولان آدوبی عقیده دارند قراردادن چنین قابلیتی در قلب ویندوز ویستا سبب می‌شود کاربران دیگر نیازی به فایل‌های پی‌دی‌اف نداشته باشند و این بدان معناست که مایکروسافت تلاش می‌کند با استفاده از انحصار خود در بازار سیستم‌عامل‌های رایانه‌ای، بازار انواع دیگر نرم‌افزارها را نیز به شکل انحصاری در اختیار خود گرفته و سایر شرکتهای نرم‌افزاری را از گردونه رقابت حذف کند.

به گفته چیزن، در صورت عدم همکاری مایکروسافت، آدوبی به ناچار به دادگاه شکایت خواهد کرد.

کد خبر 8974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز